Általános szerződési feltételek 2021.10.09-ig
A RAKUN Dobozközösség Applikáció
szolgáltatás igénybevételének
Általános szerződési feltételei
2021.10.09-ig
I. Bevezető rendelkezések
1. A jelen ÁSZF-ben használt fogalmak és megjelölések magyarázata:
a) Szolgáltató: Rakun Kft.;
b) Fogyasztó: a szolgáltatást megrendelő természetes személy;
c) Felek: a Szolgáltató és a Fogyasztó;
d) Szolgáltatás: a jelen ÁSZF szerint a Szolgáltató által a Fogyasztó részére nyújtott szolgáltatás;
e) Szerződés: a Felek között elektronikus úton megkötött megállapodás, mely az által jön létre, hogy a Szolgáltató internetes felületén a Fogyasztó a Szolgáltatást megrendeli;
f) a Szolgáltató Partnere: olyan vendéglátóhelyet üzemeltető vállalkozás, amely a Szolgáltatóval a szolgáltatás nyújtása érdekében megállapodást kötött.
2. Szolgáltató ételhordó dobozokat ad bérbe a Fogyasztónak a Felek között létrejött Szerződés és jelen általános szerződési feltételek rendelkezései szerint.
3. A Fogyasztó a Szerződés megkötését megelőzően a Szolgáltató által biztosított applikációban díjmentesen regisztrál.
4. A Fogyasztó a Szerződés megkötésekor egy, két, három vagy négy doboz használatát rendelheti meg. A Szolgáltatás megrendelését és az első havi előfizetési díj megfizetését követően a Fogyasztó a Szolgáltató bármely Partnerénél jelezheti, hogy a Szolgáltatóval szerződésben áll és ezt a Rakun Dobozközösség applikációban írtakkal tudja igazolni. A Partner a Fogyasztó által megrendelt ételt a Szolgáltató ételhordó dobozában adja ki. Szolgáltató a szolgáltatást időszakonként előre fizetendő díj fejében nyújtja, a díj a 11. pontban írt 30 napos időszakokhoz kötődik. Szolgáltató Fogyasztó hozzájárulása alapján a szerződés szerinti díjat a 11. pont szerinti periódus kezdő napján a Fogyasztó számlaadatai alapján a Fogyasztótól beszedheti (ismételt fizetés, lásd 15. pont).
5. A Partner vendéglátóhely ellenőrzi, hogy a Fogyasztó a Szerződésben megrendelt számú ételhordó dobozból mennyit vett át úgy, hogy azokat még nem adta le bármely Partner vendéglátóhelyen és a Szerződés szerint megrendelt és a vissza nem szolgáltatott dobozok különbözetének megfelelő számú ételhordó dobozt szolgáltathat ki.
6. A Fogyasztó akkor kérhet újabb ételkihordó dobozt, amennyiben bármely Partner éttermébe visszaszolgáltatta a nála lévő dobozokat. A dobozokat ételhulladék nélkül, legalább elöblítve kell a Partner részére átadni. Amennyiben az átadandó dobozok nem felelnek meg ezeknek a kritériumoknak a Partner vendéglátóhely nem köteles a Fogyasztó dobozát elfogadni és helyette újat kiadni.
II. A Fogyasztó elállási joga
7. Jelen szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, erre tekintettel a Fogyasztó a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül a szerződéstől elállhat. Elállás esetén a Felek az eredeti állapotot kötelesek helyreállítani, és Szolgáltató a Fogyasztó részére a megfizetett díjat az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszafizeti.
8. A 7. pont rendelkezéseitől eltérően amennyiben a 7. pontban írt határidőn belül Fogyasztó már átvett Rakun dobozt valamely Partner étteremben, akkor nem elállási, hanem felmondási jog illeti meg a 11. pont alapján.
9. Az elállásra, illetve a felmondásra e-mail útján (hello@rakun.hu) vagy telefonon (+36304294819) van mód.
III. A szerződés időtartama
10. A Felek között kötött szerződés határozott időre, 30 napra jön létre. Amennyiben Fogyasztó hozzájárul ahhoz, hogy Szolgáltató a Fogyasztó számlaadatai alapján a Fogyasztótól a következő hónap díját külön hozzájárulás nélkül beszedhesse, a szerződés határozatlan időre jön létre.
11. A Fogyasztó mind a határozott, mind a határozatlan időre kötött Szerződést a II. pontban írtak mellett bármikor felmondhatja akként, hogy a felmondás a megkezdett 30 napos periódus utolsó napjára szól.
12. A Szolgáltató a szerződést azonnali hatállyal felmondhatja, amennyiben a Fogyasztó a dobozt elveszíti, nem rendeltetésszerű használatból eredő megrongált állapotban szolgáltatja vissza vagy a rendeltetésellenes használat bizonyíthatósága hiányában harmadik alkalommal szolgáltat vissza sérült dobozt. Ebben az esetben a Fogyasztó a még nála lévő további dobozokat köteles legkésőbb a szerződés megszűnését követő 5 munkanapon belül leadni bármely Partner vendéglátóhelyében.
IV. Díj mértéke, tájékoztatás az ismételt fizetésről
13. Fogyasztó a szolgáltatásért az alábbiak szerint díjat köteles fizetni. A díjak 30 napos szolgáltatásra jogosítják a Fogyasztót
egy doboz: 500 Ft
két doboz: 800 Ft
három doboz: 1200 Ft
négy doboz: 1600 Ft
14. Fizetési mód: A Fogyasztó a díjakat bankkártyás fizetéssel tudja kiegyenlíteni. Szolgáltató Fogyasztó kifejezett hozzájárulása alapján jogosult a Fogyszasztók által fizetett díjak ismételt beszedésére. A Fogyasztó a tranzakció elküldése előtt tud hozzájárulni ahhoz, hogy a Szolgáltató a jövőben esedékessé váló összegekre ismétlődő fizetést kezdeményezzen, és elfogadja, hogy ezzel 30 naponta, az a Fogyasztó által választott előfizetői csomag árának megfelelő összegekkel beterhelésre kerül majd a bankkártyájához tartozó bankszámlaszám.
15. Az ismétlődő bankkártyás fizetés (továbbiakban: „Ismétlődő fizetés”) egy, a SimplePay által biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, mely azt jelenti, hogy a Fogyasztó által a regisztrációs tranzakció során megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül. Az ismétlődő fizetés ún. „eseti hozzájárulásos” típusa minden tranzakció esetében a Fogyasztó eseti jóváhagyásával történik, tehát, a Fogyasztó valamennyi jövőbeni fizetésnél jóvá kell, hogy hagyja a tranzakciót. A sikeres fizetés tényéről a Fogyasztó minden esetben a hagyományos bankkártyás fizetéssel megegyező csatornákon keresztül értesítést kap.
Az Ismétlődő fizetésre vonatkozó nyilatkozat elfogadásával a Fogyasztü hozzájárul, hogy a sikeres regisztrációs tranzakciót követően a Rakund Dobozközösség applikációban a Fogyasztó az ott található felhasználói fiókjából kezdeményezett későbbi fizetések a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül menjenek végbe.
Figyelem(!): a bankkártyaadatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártyaadatokhoz sem a Szolgáltató, sem a SimplePay nem fér hozzá. A Szolgáltató által tévesen vagy jogtalanul kezdeményezett ismétlődő fizetéses tranzakciókért közvetlenül a Szolgáltató felel, a SimplePayel szemben bármilyen igényérvényesítés kizárt."
Az ismétlődő fizetés esetén a “OTP Mobil Kft.” cégnév fog szerepelni a számlakivonatokon.
V. A Fogyasztó felelőssége a doboz épségéért és visszahozataláért
16. Fogyasztó felelős a dobozok elvesztéséért, továbbá a nem szerződésszerű használatból eredő sérülésekért. Amennyiben a Fogyasztó nem kíván újra előfizetni köteles az előfizetés lejártát követően a még nála lévő dobozokat legkésőbb az előfizetés lejártát követő 5 munkanapon belül leadni bármely Partner vendéglátóhelyen.
17. Ha Fogyasztó elveszti a dobozt, haladéktalanul köteles jelezni a Visszajelzések menüpontban.. Ezesetben Fogyasztónak a doboz árát kell kifizetnie, ami 2890 Ft.
18. Amennyiben a doboz rendeltetésszerű használat ellenére sérül meg, azt bármely Partner a Fogyasztó kérésére haladéktalanul ingyenesen kicseréli.
VI. Panaszkezelés, jogorvoslat
19. A panaszok bejelentése a hello@rakun.hu e-mail címen vagy a 06-30-429-4819 telefonszámon lehetséges.
20. Amennyiben Szolgáltató a Fogyasztó panaszát elutasítja, úgy Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem, kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
a testület döntésére irányuló indítványt,
a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
21. Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu